Regulamin
REGULAMIN SKLEPU
1. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej dokonujący Zamówienia w ramach Sklepu;
2. Konsument – zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
3. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U.2025.1071 z dnia 06.08.2025 r. z późn. zm.)
4. Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego hurtowniasrodkowczystosci.pl.
5. Sklep internetowy – dostępny pod adresem www.hurtowniasrodkowczystosci.pl, za pośrednictwem, którego Klient może w szczególności składać Zamówienia.
6. Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym.
7. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy:
„HIGMA SERVICE” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Opolu
wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu VIII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000245309, NIP 7542833295, 45-446 OPOLE, GOSŁAWICKA 2, kapitał zakładowy: 114 600,00 ZŁ.
(Sprzedawca) a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
8. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2024.1796 t.j. z dnia 06.12.2024 r. z późn. zm.)
9. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2024.1513 z dnia 14.10.2024 r. z późn. zm.)
10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
2. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: www.hurtowniasrodkowczystosci.pl.
2. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Sklep internetowy, działający pod adresem www.hurtowniasrodkowczystosci.pl, prowadzony jest przez „HIGMA SERVICE” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Opolu wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Opolu VIII Wydział Gospodarczy – Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000245309, NIP 7542833295, 45-446 OPOLE, GOSŁAWICKA 2, kapitał zakładowy: 114 600,00 ZŁ. (zwana dalej także Higma Service Sp. z o.o.,)
1. Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
. zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach sklepu internetowego;
. warunki i zasady dokonywania elektronicznej rezerwacji produktów dostępnych w ramach sklepu internetowego;
. warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach sklepu internetowego;
. zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach sklepu Internetowego.
2. W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do urządzenia końcowego z dostępem do Internetu.
3. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Higma Service Sp. z o.o. zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Sklepu internetowego do osób, które ukończyły wiek 18 lat. W takim przypadku potencjalni Klienci zostaną o powyższym powiadomieni.
4. Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu www.hurtowniasrodkowczystosci.pl oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
5. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w działaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością systemu Klienta z systemem informatycznym Sklepu.
6. Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały określone w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu.
3. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
1. Warunkiem rozpoczęcia korzystania ze Sklepu internetowego jest rejestracja w jego ramach.
2. Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
3. Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
4. Higma Service Sp. z o.o. może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia Regulaminu, w szczególności, gdy Klient:
. podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
. dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego,
. dopuści się innych zachowań, uznanych przez Higma Service Sp. z o.o. za niezgodne z przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, bądź godzących w dobre imię Higma Service Sp. z o.o.
5. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Higma Service Sp. z o.o.
6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych Sklep stosuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia, w szczególności zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
7. Konto Klienta jest bezpłatne i może zostać usunięte w każdej chwili na żądanie Klienta wysłane na adres e-mail Sprzedawcy. Sprzedawca może usunąć konto w przypadku braku aktywności przez okres 12 miesięcy.
8. Klient zobowiązany jest w szczególności do:
. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa,
. korzystania ze Sklepu internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania,
. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam),
. korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych klientów,
. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
. korzystania ze Sklepu zgodnie z przepisami prawa RP, postanowieniami Regulaminu oraz ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
4. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
1. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
2. W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę www.hurtowniasrodkowczystosci.pl, dokonać wyboru towaru i jego specyfikacji lub wyboru profesjonalnych środków czystości, akcesoriów do sprzątania czy maszyn czyszczących z oferty Sklepu, podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
3. Wybór zamawianych przez Klienta Towarów dokonywany jest poprzez ich dodanie do koszyka.
4. W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” (lub innego równoznacznego) – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru.
5. Po podaniu przez Klienta wszystkich niezbędnych danych wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia, zawierające informacje dotyczące:
. przedmiotu zamówienia,
. jednostkowej oraz łącznej ceny zamawianych produktów lub usług, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują),
. wybranej metody płatności,
. wybranego sposobu dostawy,
. czasu dostawy.
6. W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
7. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z Higma Service Sp. z o.o. umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
8. Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje wiadomość e-mail, zawierającą ostateczne potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
9. Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
10. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
11. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia oraz Ogólnych Warunków (regulaminu sklepu internetowego) następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej.
5. Dostawa
1. Dostawa Towarów jest ograniczona do obszaru Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
2. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się przesyłką kurierską wybraną przez Klienta spośród dostępnych. Koszty dostawy wynoszą od 14,99 zł netto + VAT (przedpłata) i zostaną wskazane w momencie składania Zamówienia.
3. Termin realizacji dostawy wynosi od 1 do 3 dni roboczych, licząc od dnia złożenia przez Klienta Zamówienia.
4. Sprzedawca wysyła drogą mailową na wskazany przez Klienta w zamówieniu ad-res e-mail, dowód zakupu obejmujący dostarczane Towary.
6. Ceny i metody płatności
1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT (z wyróżnieniem stawki), cła oraz wszelkie inne składniki.
2. Klient ma możliwość uiszczenia ceny:
. przelewem na numer konta bankowego: 28 1160 2202 0000 0001 9174 7184,
. płatnością w systemie.
7. Odstąpienie od umowy
1. Zgodnie z brzmieniem ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
Klient będący konsumentem w myśl przepisów ustawy dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zamówionego towaru ma prawo do odstąpienia od zawartej umowy bez podania przyczyny odstąpienia, składając stosowne oświadczenie na piśmie. Uprawnienie, o którym mowa po-wyżej dotyczy jedynie przypadków sprzedaży konsumenckiej, a więc umów za-wartych pomiędzy Sprzedawcą a osobą będącą Konsumentem w myśl przepi-sów powszechnie obowiązującego prawa, a także Klientów będących osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością go-spodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakte-ru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować Sprzedawcę o decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, lub pocztą elektroniczną).
3. Można skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację przed upływem tego terminu.
5. Skutki odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia poinformowania o decyzji o odstąpieniu.
6. Zwrotu płatności dokonuje się przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub dostarczenia dowodu jej odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8. Klient powinien odesłać lub przekazać rzecz niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia poinformowania o odstąpieniu. Termin jest zachowany, jeżeli rzecz zostanie odesłana przed jego upływem.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
10. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towarów; kwota ta jest potrącana ze zwracanej należności za towar.
8. Reklamacje dotyczące Towarów
1. Higma Service Sp. z o.o. jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, z tytułu rękojmi za wady w zakresie określonym w Kodeksie Cywilnym, w szczególności w art. 556 oraz art. 5561–5563 i kolejnych Kodeksu Cywilnego.
2. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw gwarantowanych ustawowo lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres e-mail: p.haczkiewicz@higma-service.pl. Higma Service Sp. z o.o. zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
3. Higma Service Sp. z o.o. nie jest producentem towarów. Producent ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Jeśli dokument gwarancyjny przewiduje taką możliwość, Klient może zgłaszać swoje roszczenia w ramach gwarancji bezpośrednio w autoryzowanym serwisie, którego adres znajduje się w karcie gwarancyjnej.
4. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca zobowiązuje się wymienić produkt na nowy, usunąć wadę lub – jeśli to niemożliwe – zwrócić Klientowi pełną kwotę należności.
9. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
1. Higma Service Sp. z o.o. podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
2. Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Higma Service Sp. z o.o. o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego.
3. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres: Higma Service Sp. z o.o., ul. Gosławicka 2, 45-446 Opole, mailowo pod adres p.haczkiewicz@higma-service.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.
4. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
5. Higma Service Sp. z o.o. zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni. Nierozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie oznacza uznanie jej za uzasadnioną.
10. Rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsu-menta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsu-mentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Sprzedawca ponadto wskazuje, iż informacje w powyższym zakresie znajdują się także na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumen-tów:
• https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow
2. Konsument ponadto ma prawo:
a) Złożenia wniosku o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, kierowanego do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej – na mo-cy art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U.2025.229. z dnia 25.02.2025 r. z późn. zm.)
b) Złożenia wniosku o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą, adresowanego o stałego polubownego sądu konsumenc-kiego – na mocy w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej
c) Do nieodpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, w tym bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecz-nika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statuto-wych należy ochrona praw konsumentów.
3. W przypadku braku zainteresowania ze strony Konsumenta możliwością skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów, rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Higma Service Sp. z o.o. a Konsumentem zostanie poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Higma Service Sp. z o.o. a Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem, zostanie poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Higma Service Sp. z o.o.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
